T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DİYARBAKIR / ÇERMİK - Muhammed Emin Er Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

May

Okulumuz öğretmenlerinden MUSTAFA ŞENLİK ve GÖKSEL GÜNEŞ 12.sınıf öğrencilerimize, etkili zaman yönetimi ve sınıf rutini oluşturma konusunda fikir taraması yaparak tecrübelerini paylaştılar.

May

Okulumuz duvar ve panolarına günümüz şair-ve yazarlarının tanıtım materyalleri asıldı

Nis

Öğretmenlerimizin katkılarıyla hazırlamış olduğumuz gıda kolilerini ihtiyaç sahibi öğrencilerimize dağıttık.

Mrt

Okulumuzda öğrencilerimize yönelik deneme sınavları düzenli bir şekilde yapılmaya devam ediliyor

Mrt

Okulumuz öğretmenlerinden SEDA  CEYHAN ve MAHİR EMRE KOLAY  öğrencilerimizin ulaşabileceği  farklı noktalra yerleştirdikleri mangala ve satranç takımlarıyla öğrencilerimiz eğlenceli vakit geçiriyorlar.

Mrt

Okulumuz matematik öğretmenleri ENGİN ÖZBEY ,NEDİM ŞEN ve KEREM KANGAL yeni nesil sorular ve soru hazırlama teknikleri hakkında çalıştay yaptılar.

Yeni Nesil Soru Nedir?

 

Yeni nesil sorular birden çok kazanımı içeren, bu kazanımlar arasında ve gerçek hayatla bağlantı kurulmasını gerektiren ve çözümü için ezberin ötesinde pek çok beceriyi gerektiren sorulardır.

 

Hangi Beceriler

 

·       Okuduğunu anlama

 

·       Üç boyutlu düşünebilme

 

·       Analiz yapma

 

·       İşlem yapabilme

 

Yeni nesil soru; sadece bilgiyle çözülemeyen, bilginin yanında konunun özünü bilip, o konu hakkında mantık yürütmeniz gereken ve olabildiğince hayatın içinden örneklerle oluşturulan sorulara denir. LGS sisteminde sarf bilgiye dayalı kısa sorular yerine bu tarz sorular sorulmaktadır. O yüzden öğrenciler biraz daha fazla zorluk çekmektedirler. Önceden çalışmak yeterli olabiliyorken şimdi doğru çalışmak sizi hedefinize ulaştıracaktır. İlk başta soruların uzun ve hayatın içinden olması öğrencilerin dikkatini bozabilir ve soruyu tam olarak anlamayabilirler ama doğru seviye tespiti yapılıp OGM Materyal ve EBA Kazanım sorularına yönlendirme ve gerekli bilgilendirme yapılırsa öğrenci başarısının arttığı görülecektir.

 

Yeni nesil soruların çözümünde problem yaşayan öğrenciler genellikle bu durumun farkına sekizinci ve on ikinci sınıfta varırlar. Bunun sebebi çoğu zaman öğrencilerin hazırlandığı sınava yalnızca son sınıfta hazırlanmaya başlamalarındandır. Bu durum başarının önündeki en büyük engeldir. Bu yüzden düzenli çalışmalar gerçekleştiren, sanatsal ve kültürel faaliyetlerle meşgul olan, çoğu zaman okumalar yapan, akademik disiplini olan öğrenciler yeni nesil soruların çözümü noktasında diğer öğrencilere göre zorlanmamaktadır. LGS hazırlığına henüz başlamamış olan öğrencilerimize bu doğrultuda çok daha önceden tavsiyelerde bulunmak önemlidir.

 

Soru Hazırlama Teknikleri

·       Sorular yeni nesil olmalı, anlamaya ve algılamaya yönelik olmalı.

·       Seçenekler benzer uzunlukta olmalı.

·       Seçenekler mantıken yanlış/tamamen konuyla alakasız /dilbilgisi açısından hatalı olamaz.

·       Soruları yazarken tamamen metni baz almalıyız.

·       Kapsam geçerliliğine dikkat edilmeli. Her üniteyi, her kazanımı içeren soru hazırlanmalı.

·       Soru ve cümleleri kitaptan direkt alamayız. Bu ezberciliği tetikler.

·      Sorular birbirine ipucu vermemelidir.

Yeni nesil sorular birden çok kazanımı içeren, bu kazanımlar arasında ve gerçek hayatla bağlantı kurulmasını gerektiren ve çözümü için ezberin ötesinde pek çok beceriyi gerektiren sorulardır. Yeni nesil soruların çözümünde problem yaşayan öğrenciler genellikle bu durumun farkına sekizinci ve on ikinci sınıfta varırlar. Bunun sebebi çoğu zaman öğrencilerin hazırlandığı sınava yalnızca son sınıfta hazırlanmaya başlamalarındandır. Çalıştayımızda kazanıma uygunluk, açık ve anlaşılır olma, seçeneklerin uzunluğu kısalığı, sınıf seviyesine uygunluk, kullanılan metinlerin ilgi çekiciliği, siyasi içerik içermemesi gibi konuları müzakere ettik. Öğrenmeningerçekleşmesinde en önemli bir unsur da sorunun tekniğine uygun olarak hazırlanması ve sorulması işlemidir. Soruların etkili olmasının en önemli yanı, soruların yanlış anlama ve algılara yol açmayacak, açık anlaşılır ve net olmasıdır. Diğer taraftan öğrencilere sorulacak sorular ne çok zor ne de çok kolay olmalıdır. Her iki durumda da öğrencinin hoşnut olmayacağı görülmüştür. Aslında  "ideal soru"  neyi yoklamak istiyorsanız onu soran sorudur, diye tanımlanabilir. Sorular hazırlanırken; konuları kapsaması, öğrencilerde bilgiye ulaşma isteği doğurması, yaratıcılıklarını geliştirmesi, işbirliği ve grup çalışmasına teşvik etmesi, problem çözme becerilerini geliştirmesi ilkelerinin göz önünde tutulması temel ilke olarak kabul görmüştür

Mrt

Haftanın ayet ve hadisleri okulumuzun panolarına asıldı. Emeği geçen tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Mrt

Orman Genel Müdürlüğü ve Din Öğretimi Genel Müdürlüğü iş birliği ile "BİR FİDAN, BİN GELECEK PROJESİ" kapsamında okulumuzda fidan ekimi gerçekleşti.

Mrt

Okulumuz öğretmen ve öğrencileri depremzedeler yararına düzenlenen kermese katılım sağladılar.

Mrt

Okulumuz rehber öğretmeni Gamze KARADAŞ öğretmenlerimize öğrenciyi tanıma tekniklerini (Anket, görüşme, gözlem, problem tarama listesi, sosyogram vb.)  uyguladı.

Mrt

18 Mart Çanakkele Zaferi ve Şehitleri Anma Programı, okulumuz öğretmen ve öğrencileri tarafından icra edildi.

Mrt

12 Mart İstiklal Marşının kabulü ve Mehmet Akif ERSOY 'u anma programı okulumuz öğretmenleri ve öğrencileri tarafından coşkulu bir şekilde kutlandı. 

Mrt

2023 KTS etkinlikleri kapsamında beden eğitimi öğretmenimiz Ramazan KARA, öğrencilerimize yönelik futbol, masa tenisi voleybol turnuvası düzenledi.

Nis

Okulumuz 12D sınıfı öğrencilerine  müftülük bünyesinde düzenlenen yaz Kur`an kursları hakkında destekleme ve tanıtıcı bilgiler anlatıldı.